GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościMuzyka dla dzieci i młodzieży wczoraj i dziś
Strona 4 z 7
W swoich rozważaniach na temat tego typu koncertów związany z Filharmonią Poznańską i Pomorską Aleksander Kaźmierczak podkreślił, że głównym założeniem i celem szkolnych audycji muzycznych jest rozbudzenie wrażliwości estetycznej na przeżycia muzyczne. Stąd wynika stawianie postulatu „słyszenia” przed postulatem wiedzy o muzyce
Ta uwaga bywała niestety nierzadko lekceważona i zadowalano się niefrasobliwością w doborze tematyki i wynikającego z niej repertuaru, a także powierzaniem komentowania tego typu koncertów słabo do tego przygotowanym osobom, które zwykle zadowalały się przekazywaniem młodocianym słuchaczom jedynie podstawowych informacji dotyczących twórcy i prezentowanego utworu, nie stanowiących gwarancji oddźwięku emocjonalnego (zob. K. Bula, Społeczny aspekt działalności instytucji artystycznych ze szczególnym uwzględnieniem akcji szkolnych audycji muzycznych, Poradnik Muzyczny nr 12/1969).
Przyjmując, że u podstaw powodzenia tej działalności leży założenie, iż na czele zespołu realizującego owe koncerty (z reguły składają się one z pianisty i dwóch do czterech solistów, wzgl. zespołu kameralistów – np. kwartetu smyczkowego itp.) stoi świadomy swej roli przewodnika komentator (prelegent) muzyczny, to łatwo zrozumieć, że znaczący musi być jego wkład przy koncypowaniu kształtu audycji, zanim wyruszy z ekipą w teren. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |