GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Poławiacze pereł” Bizeta w Opéra de Saint-Etienne
Strona 5 z 5
W postać jego przyjaciela - i zarazem rywala - Zurgi wciela się z powodzeniem dysponujący szlachetnie i gęsto brzmiącym oraz emanującym autorytetem barytonem Philippe-Nicolas Martin. W roli kapłanki Leili ciepłem, zmysłowością i liryzmem pięknie prowadzonego sopranu wzrusza debiutująca w tej partii Catherine Trottmann. Zaś postaci kapłana Nurabada wyrównanego we wszystkich rejestrach i mocnego basu użycza Frédéric Caton.
Imponująco brzmi swobodnie wykorzystujący dużą rozpiętość skali dynamicznej, a reprezentujący społeczność poławiaczy chór, komentujący akcję lub potępiający skazane na porażkę pragnienia kochanków.
Zdecydowanie nakreślony w operze Bizeta konflikt pomiędzy wiernością przysiędze i pasją miłosną czy społecznymi zasadami i indywidualnymi impulsami znajduje pełne odzwierciedlenie w warstwie muzycznej, hipnotyzującej wciągającymi rytmami i orientalizującymi formułami harmonicznymi. Stojący na czele Orkiestry Symfonicznej Saint-Etienne Loire francuski dyrygent Guillaume Tourniare wydobywa z partytury zniewalające wyrafinowanie języka muzycznego młodego Bizeta, zanurzającego słuchacza w meandrach wyśnionej miłości, rozdartej pomiędzy pożądaniem i żalem z powodu jej utraty. Subtelnie wyważone proporcje dźwiękowych barw, budowanie wielopłaszczyznowej narracji, urzekające prowadzenie linii melodycznych czy misternie dozowana ekspresja oddają pełną sprawiedliwość nie wystawianemu jeszcze tak często, jak by na to zasługiwało, dziełu. Leszek Bernat |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |