GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Poławiacze pereł” Bizeta w Opéra de Saint-Etienne
Strona 4 z 5
Dzięki fantastycznie prowadzonej reżyserii świateł wyjątkowo sugestywnie wypada też finał opery, podczas którego Zurga podpala wioskę, ułatwiając tym samym ucieczkę Leili i Nadira. Również dzięki odpowiedniej iluminacji zręcznie zaprojektowana w głębi sceny rozświetlona szczelina staje się symbolem nadziei na spełnioną miłość w lepszym świecie.
Wreszcie intrygującym pomysłem Fréchureta jest wprowadzenie na scenę wybitnego artysty malarza: Francka Chalendarda, który przez cały czas trwania przedstawienia zamalowuje umieszczone w głębi panele orientalnymi freskami oraz intrygującymi formami, które ostatecznie tworzą zaczarowane i zagadkowe tło plastyczne.
Ponieważ swoje działania artystyczne Chalendar wywodzi bezpośrednio z rozbrzmiewającej muzyki, jego wywołane przez nią i siłą rzeczy odmienne każdego wieczoru wrażenia wpływają też na zróżnicowanie końcowego efektu wizualnego. Do tej metaforycznej wizji scenicznej idealnie pasuje skompletowana z nieprzeciętnych osobowości artystycznych obsada solistów. Kévin Amiel jako Nadir wyróżnia się bezbłędną dykcją, świetnie opanowaną techniką oddechu oraz lekkim i wrażliwym frazowaniem. W jego wykonaniu dochodząca zza kulis serenada „Ma bien aimée est enfermée” czy słynna romanza „Je crois entendre encore” (trudno się dziwić, że Woody Allen wykorzystał ją w filmie „Match Point” z 2005 roku) stanowią niezapomniane momenty całej realizacji. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |