GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościRomantycy: Prekursor i epigon
Strona 1 z 3
Beethoven i Rachmaninow. Pierwszy, swymi wizjonerskimi utworami wybiegający w przyszłość i zapowiadający romantyzm. Drugi, zagubiony w dwudziestym stuleciu twórca o późnoromantycznej formacji artystycznej w zakresie muzycznej wyobraźni i dźwiękowej wrażliwości.
W pierwszej części Allegro con brio III Koncertu fortepianowego c-moll op. 37 Ludwiga van Beethovena niezbyt mi odpowiadał zbyt duży wolumen dźwięku solisty – Jean-Efflama Bavouzeta. Bardziej na miejscu w kadencji oraz w heroicznym Piątym w Es-dur, nie bez kozery opatrzonym mianem Cesarskiego, podczas gdy Trzeci to jeszcze świat klasycyzmu, choć o tragicznym odcieniu, co łączy go z koncertem Wolfganga Amadeusa Mozarta w tej samej tonacji. Moim zdaniem pianista w pełni odnalazł się dopiero w następującym Largo, wydobywając jego marzycielski nastrój, w którym dosłuchać się można już niebawem pojawiających się w tej roli romanz.
|
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |