opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




29 kwiecień 2024       


Wydarzenia

  • Manru 669-236.jpg
  • Pierscien w Warszawie 910-4619.jpg
  • Pierscien w Warszawie 916-110.jpg
  • Pierscien w Warszawie 916-141.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-177.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-157.jpg
  • Pierscien w Warszawie 917-4575.jpg
  • La Fenice 68-303.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-437.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-106.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-311.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-207.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-275.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 85-425.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-234.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-158.jpg
  • Jubileusz,Opera Nova 670-74.jpg
  • Mozart w WOK 336-8.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-56.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-113.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

85 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

V Festiwal im. Kromera w Bieczu – nurt instrumentalny

Tegoroczny, piąty Biecki Festiwal im. Kromera zainaugurowany został turniejem violi da gamba i wiolonczeli. Ich zmagania połączył w jednej osobie zaprzyjaźniony z Bieczem Bruno Cocset (w ubiegłym roku wykonał komplet sześciu suit wiolonczelowych Johanna Sebastiana Bacha), któremu towarzyszyli muzycy z kierowanego przezeń francuskiego zespołu les Basses Réunies. Wiole ostatecznie ustąpiły partytur pokrewnej rodzinie wiolinowej, albowiem, pomimo powabnego brzmienia, wymagają czasochłonnego i częstego dostrajania, na co już utyskiwał Leopold Mozart. Poza tym, wraz z powiększaniem koncertowych audytoriów, ich dźwięk okazywał się zbyt nikły.

 

Biecz,2019 6

 

Aliści, członkom les Basses Réunies te niedogodności nie przeszkadzały w koncertowaniu i nie musieli poświęcać zbyt wiele czasu na częste dostrajanie swoich instrumentów, których dźwięki bez trudu wypełniły nawy bieckiej kolegiaty Bożego Ciała, unosząc się pod jej halowe sklepienia. 

 

Biecz,2019 7

 

Pewien zawód sprawić mógł natomiast dobór repertuaru, na który złożyły się utwory Diego Ortiza, Girolamo Frescobaldiego, Domenico Gabriellego i Arcangelo Corellego, w znacznej mierze posiadające wartość czysto historyczną, ukazującą ewolucję pewnych form muzycznych jak canzonaricercar czy ciaccona. Nie do końca natomiast odznaczają się takimi walorami autonomicznymi jak oryginalność czy indywidualna inwencja, tym razem w znaczeniu nieodnoszącym się do samej techniki polifonicznej. Nie stwarzały też większych okazji do zaprezentowania przez muzyków ich osobowości wykonawczych czy napawania się niepowtarzalnym brzmieniem wykorzystywanych przez nich instrumentów. W znacznej mierze pozostaliśmy w muzeum i w kręgu wartości natury edukacyjnej. 


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART