GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Faust” Gounoda w Opéra de Marseille
Strona 4 z 4
Obok orkiestry trudnym do przecenienia atutem przedstawienia jest również spójnie brzmiący i zaangażowany scenicznie chór, idealnie przygotowany przez Emmanuela Trenque’a. Niezapomnianych wrażeń dostarcza celnie dobrany zespół solistów, spośród których wyróżnia się australijska sopranistka Nicole Car, podbijająca serca słuchaczy w roli Małgorzaty wrażliwą interpretacją, po mistrzowsku wykorzystującą walory pięknie brzmiącego i bezbłędnie prowadzonego głosu.
W dodatku ta aktorsko uzdolniona artystka potrafi wzruszająco ukazać wewnętrzną przemianę swojej bohaterki, od początkowej nieśmiałości i skromności, aż do świadomej rezygnacji z utęsknionego szczęścia. U jej boku uwagę przykuwa eksponujący dramatyczne akcenty charakteru wiarygodnie ukazywanego Fausta - wspomniany już wyżej - Jean-François Borras.
Przypisaną przez kompozytora mezzosopranowi rolę Siebela tym razem śpiewa tenor Kevin Amiel, co jest oryginalną i dość dobrze się sprawdzającą decyzją dyrygenta. W szatańską i pozbawioną skrupułów postać Mefisto wciela się hipnotyzujący publiczność ciemno zabarwionym basem i frapującą osobowością sceniczną Nicolas Courjal. Uzupełnijmy jeszcze, że partię Walentego śpiewa Etienne Dupuis, czcigodną panią Martą jest wnosząca do spektaklu komiczny akcent Jeanne-Marie Lévy, a w roli studenta Wagnera z powodzeniem sprawdza się Philippe Ermelier. I tak oto po raz kolejny kierujący Operą w Marsylii Maurice Xiberras pokazał swój talent w zakresie kompletowania zgranych i doskonale ze sobą współpracujących obsad wykonawczych. Leszek Bernat |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |