GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Rusałka” Dvořáka w Opéra de Nice
Strona 4 z 5
I tak oto tytułowa wodnica zamienia się w tej inscenizacji w kuszącą seksownym wyglądem i uwodzicielskim makijażem kobietę, której wdziękom nie jest w stanie się oprzeć odziany we współczesny ubiór Książę, posuwający się nawet w pewnym momencie do próby popełnienia na niej gwałtu. Swój wiedźmowaty charakter zupełnie zatraca Ježibaba, ukazana tutaj jako nosząca służbowy kombinezon basenowa sprzątaczka.
Z kolei Wodnik, o aparycji rockmana, zachowuje się jak kompletnie nieradzący sobie z zaistniałą sytuacją zgnębiony ojciec, niepotrafiący się odnaleźć w procesie uczuciowego i cielesnego dojrzewania ukochanej córki. Jeszcze przed uniesieniem kurtyny do góry zgromadzona na widowni teatru w Nicei publiczność została poinformowana o problemach zdrowotnych wykonawców dwóch głównych ról.
Najpierw wspomniano o grypie śpiewającego partię Księcia koreańskiego tenora Davida Junghoona Kima, który istotnie dzielnie walczył o przetrwanie do końca spektaklu, chociaż w niektórych momentach udawało mu się zaprezentować ciekawy potencjał porządnie wyszkolonego głosu. Według zapowiedzi przejściowa niedyspozycja stała się też udziałem obsadzonej w głównej roli sopranistki Vanessy Goikoetxea, ale na szczęście w tym przypadku obawy słuchaczy nie znalazły potwierdzenia w rzeczywistości. Ta hiszpańsko-amerykańska artystka śpiewała bowiem lekko, stylowo i finezyjnie, inteligentnie wykorzystując swoje nieprzeciętne walory głosowe, różnicując nastroje i odpowiednio wydobywając kształt emocjonalny każdej frazy. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |