GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Rusałka” Dvořáka w Opéra de Nice
Strona 3 z 5
Biorąca w nim udział nastolatka Rusałka pozostawia koleżanki, gdyż postanawia urzeczywistnić swoje fantazmy dotyczące przekroczenia granicy oddzielącej jej sytuację niewinnego dziewczęcia od życia spełnionej pod względem uczuciowym i cielesnym, czyli świadomej swej seksualności kobiety. W głębi sceny, jak i na spuszczanym z góry na proscenium ekranie, wyświetlane są projekcje wideo, ukazujące atrakcyjnie nakręcone epizody przywołanego baletu wodnego.
Od czasu do czasu biorące w nim udział dziewczęta - wodne siostry - oddają się na brzegu basenu ćwiczeniom gimnastycznym, szykując się zapewne do kolejnych pokazów synchronicznego pływania. Ów wodny kontekst jest także często przywoływany za pomocą nadmuchiwanego basenu lub wanny, w których chętnie spędza czas Rusałka. Niekiedy zdarzają się jednak sceniczne sytuacje wywołujące na sali, prawdopodobnie wbrew zamiarom reżyserów, odbiegającą od ogólnego klimatu przedstawienia wesołość.
Dzieje się tak na przykład wówczas, kiedy na jednej z sekwencji wideo obserwujemy pływającego w basenie Księcia, w którego ustach, po jego wynurzeniu się z wody, pojawia się rybi ogon. Wszakże ogólnie rzecz ujmując budowany przez Claraca i Deloeuila obraz sceniczny cechuje konsekwencja i spójność przekazu, chociaż spore rozczarowanie budzi całkowita rezygnacja z baśniowo-fantastycznego wymiaru opowiadanej historii. Takie podejście wpływa w oczywisty sposób na sposób przedstawiania kolejnych postaci. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |