GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościBaszkirska „Księżycowa Róża” w MET
Strona 3 z 3
Godne podziwu jest opanowanie przez solistkę francuskiej dykcji, dzięki czemu w pełni zrozumiały jest śpiewany przez nią tekst. Godnego partnera znalazła w osobie Piotra Beczały, dla którego tessytura partii Don Joségo idealnie współgra z naturalnymi warunkami wokalnymi. Cieszył ucho jego pewnie brzmiący tenorowy tembr, a w duecie z Micaëlą „Parle-moi de ma mère!” oraz w arii „z kwiatkiem” „La fleur que tu m'avais jetée”, w celu uzyskania właściwego efektu lirycznej ekspresji artysta intonował c'' za pomocą falsetu. Do tego stworzył pełnokrwistą postać sceniczną.
Kwartet protagonistów z powodzeniem uzupełniali: Angel Blue użyczająca postaci Micaëli i Kyle Ketelsen w partii Escamilla. Spośród osób drugoplanowych na słowa uznania zasłużył Michael Adams w roli Dancaïra, wiarygodny również postaciowo, a zgoła epizodycznych Benjamin Taylor jako Morales. Ostro brzmiący wskutek nadmiernego wibrata głos Sydney Mancasola w partii Frasquity w znacznym stopniu osłabił całościowe wrażenie pięknego kwinetu „Nous avons en tête une affaire”.
Nad sprawnym przebiegiem całości czuwała batuta Daniele Rustioniego. Dyrygent zadbał nie tylko o właściwą dramaturgię, ale wydobył z Bizetowskiej partytury rytmiczne oraz instrumentacyjne subtelności, nie tylko w ustępach orkiestrowych (uwertura, intermezzo do trzeciego aktu), ale i w akompaniamencie w solowych numerach. W sumie przedstawienie dostarczyło publiczności znacznej satysfakcji artystycznej. Lesław Czapliński |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |