opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




14 maj 2024       


Wydarzenia

  • Mozart w WOK 336-65.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-167.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 85-425.jpg
  • Mozart w WOK 336-8.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-153.jpg
  • Papiez 131-169.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-224.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-252.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-62.jpg
  • Mozart w WOK 329-113.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-275.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-296.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-177.jpg
  • Mozart w WOK 336-437.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-100.jpg
  • Manru 669-236.jpg
  • La Fenice 612-28.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-100.jpg
  • Mozart w WOK 336-220.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 455-8.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

56 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

V Festiwal im. Kromera w Bieczu – nurt wokalny

Quando parli e quando ridi (Kiedy mówisz i kiedy się śmiejesz) Giovanni Battisty Bononciniego artystka zastosowała zróżnicowaną dynamikę i artykulację, ściśle podążające za wymową tekstu. Z kolei w lamencie Volgi deh, volgi il piede (Obróć ku mnie kroki) Francesco Cavallego z opery Miłostki Apolla i Dafne śpiewaczka sięgnęła po technikę intonowania dźwięku w dynamice piano i stopniowego rozszerzania jego natężenia i wolumenu oraz symetryczny efekt decrescenda, w ten sposób budując dramatyczne napięcie, a także oddając głosem falowanie nastrojów. Na bis zabrzmiała popularna Lascia ch’io pianga (Pozwól, że zapłaczę), aria z Rinalda Händla.

 

Biecz,2019 3

 

Z zaprezentowanych kompozycji instrumentalnych warto przywołać Sonatę wiolonczelową g-moll RV 42 Antonia Vivaldiego, z ukształtowanym na podobieństwo perpetuum mobile finałowym ogniwem w formie Gigi, w której wszakże Bruno Cocset urzekał nade wszystko kantylenową artykulacją w poprzednich częściach (allemande czy sarabandzie), dzięki czemu udowodnił, że wiolonczela pod odpowiednim smyczkiem wcale nie musi ustępować brzmieniowo violi da gamba. Program koncertu finałowego ułożony został na zasadzie kontrastowości. 

 

Biecz,2019 4

 

Po anonimowej Fanfarze zabrzmiała Samuela Schmidta wizja bitwy ujęta w formie galiardy z cynkiem obbligato, a także marszowo-fanfarowa, z rytmem wybijanym na kotle, kompozycja Johna Willbyego. Wszystkie one przywołać miały splendor monarszego dworu, a prym wiedli w nich grający na cynkach i puzonach muzycy His Majestys Sagbuts and Cornetts. Do mnie jednak o wiele bardziej przemówiły wokalno-instrumentalne kompozycje Stanisława Sylwestra Szarzyńskiego, w których sopran Marty Boberskiej o srebrzyście metalicznym zabarwieniu w pełni korespondował kolorystycznie ze wspomnianymi instrumentami blaszanymi, wynosząc pod sklepienie chwałę Jezusa, mojej nadziei, Sławę Królowej czy epifanię Ducha Świętego. Artystce towarzyszyli na instrumentach smyczkowych członkowie zespołu Narol Baroque pod kierownictwem Władysława Kłosiewicza. Błyskotliwa Tamburetta Adama Jarzębskiego ogłosiła zakończenie nie tylko omawianego koncertu, ale i całego Festiwalu im. Kromera, odbywającego się w tym roku już po raz piąty. 

                                                                               Lesław Czapliński


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART