GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościNiech żyje druga obsada
Strona 3 z 3
Po obróceniu sceny te „starożytne mury” pełniły rolę wnętrza kościoła oraz komisariatu policji. Reżyser Barbara Wysocka wprowadziła na scenę rozmaite postacie pełniące role symboliczne, np. kobietę będącą „zwiastunką śmierci”, która się tylko przygląda akcji. To samo kazano robić Pastuszkowi (Leon Marut z chóru dziecięcego), który sobie śpiewa o cudzie przyrody w obecności leżącego na ziemi ni to kloszarda, ni to ofiary zamachu albo brutalności policji.
Podstawowa treść dramatyczna została jednak przekazana bez uszczerbku. Dekoracje okazały się bardzo funkcjonalne, Tosca wyglądała zachwycająco, a torturowany Cavaradossi został odpowiednio ucharakteryzowany. Można trochę utyskiwać na kostiumy Julii Kornackiej, bo chór był ubrany w sposób bardzo zróżnicowany zaś dzieci wszystkie w jednakowe mundurki.
Mundur „admirała” otrzymał – tylko na wyjście do oklasków – Adam Kruszewski. Trochę aberracyjne były zdjęcia i sekwencje wideo rzucane na mury budowli, zaś luźne zdania wyświetlane (tylko po polsku) na murach mogły denerwować zagraniczną publiczność, bo na telebimie libretto było podawane także po angielsku. Są to jednak tylko szczegóły nie ważące na całości bardzo profesjonalnie i elegancko realizowanego przedstawienia. Tosca z Teatru Wielkiego – Opery Narodowej może się wszystkim bardzo podobać. I na pewno na sukces zasługuje. Joanna Tumiłowicz |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |