GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościJak uwodzi się na scenie własnego męża
Strona 1 z 4
Jest to przypadek Aleksandry Kurzak i Roberta Alagni, z którym mieliśmy do czynienia podczas przedstawienia Carmen w nowojorskiej Metropolitan Opera (transmisja obejrzana 2 lutego w krakowskim kinie Kijów, należącym do sieci Apollo Film). Aleksandra Kurzak uczyniła bowiem z Micaëli pełnokrwistą postać, a nie tylko bladą alegorię bezbarwnej niewinności.
Zdjęła z niej stygmat emploi pierwszej naiwnej, przydając w zamian jej wizerunkowi znacznej dozy zalotności w odniesieniu do swego scenicznego narzeczonego Don Joségo, w której to partii wystąpił właśnie Roberto Alagna, prywatnie mąż artystki. A wcześniej, przy swoim pierwszym wejściu, zdaje się w ogóle nie odczuwać większego skrępowania wobec żołnierzy i ich niewybrednych zaczepek. Nie wiem, na ile wrażenie to było świadomym zamierzeniem, a na ile wynikało z ciemnego koloru włosów śpiewaczki, albowiem w tradycji scenicznej postać tę zwykło się przedstawiać jako beznamiętną blondynkę, najczęściej przyodzianą w jakąś skromną, szarą sukienkę, i jako taką przeciwstawiać zmysłowości kruczowłosej Carmen? |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |