opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




15 maj 2024       


Wydarzenia

  • La Scala w Poznaniu 155-167.jpg
  • Turandot 23-97.jpg
  • Grzesinski Marek 85-473.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-100.jpg
  • La Fenice 68-303.jpg
  • Manru 669-236.jpg
  • Mozart w WOK 336-437.jpg
  • Mozart w WOK 336-8.jpg
  • Papiez 131-178.jpg
  • La Fenice 612-91.jpg
  • Mozart w WOK 336-67.jpg
  • La Fenice 613-52.jpg
  • Turandot 674-109.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-25.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-301.jpg
  • Mozart w WOK 329-153.jpg
  • Mozart w WOK 325-145a.jpg
  • Mozart w WOK 524-49.jpg
  • La Fenice 612-3.jpg
  • Mozart w WOK 440-68.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

39 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

Jak uwodzi się na scenie własnego męża

Również pod względem wokalnym uwodziła już nie tylko partnera, ale i publiczność. Jej śpiew odznaczał się znaczną kulturą i muzykalnością. Artystka nie nadużywała dynamiki, z wielkim wyczuciem i wrażliwością kształtowała frazę w tej zdecydowanie lirycznej partii, dbając o jej staranne wykończenie, zarówno w duecie z pierwszego aktu Doux souvenirs du pays! O souvenirs chéris!, jak i w przejmującej arii Je dis que rien ne m'épouvante w trzecim.

 

Carmen,MET 2

 

Z kolei Roberto Alagna, jak mało kto, potrafi ocieplić wizerunek kreowanej przez siebie postaci za pomocą tembru głosu i szerzej zróżnicowanych środków wokalnych jak na przykład zastosowane kilkakrotnie ściszanie pod koniec frazy. Dzięki temu, wzrusza publiczność, budząc zarazem jej współczucie dla prostodusznej ofiary tytułowej bohaterki opery.

 

Carmen,MET 3

 

Wbrew i francuskiej tradycji nie sięgał natomiast dla celów ekspresyjnych po falset i w swojej popisowej arii „z kwiatkiem” La fleur que tu m'avais jetée na włoski sposób zaintonował „c’’ pełnym głosem, niespodziewanie powtarzając ten efekt w zespołowej kodzie na koniec drugiego aktu. Na podkreślenie zasługuje też nienaganna dykcja, nie zawsze idąca w parze z wokalną maestrią. W tytułową Carmen wcieliła się francuska mezzosopranistka Clémentine Margaine. Artystka o nieco korpulentnej figurze i dość przeciętnej urodzie, na dodatek w jej wykonaniu popularna habanera L'amour est un oiseau rebelle pozbawiona była  większego blasku i wyrazu, co zrazu nie pozwalało spodziewać się większych doznań, nieschodzących, co prawda, poniżej standardu obowiązującego na tej scenie.


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART