GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościJolanta Omilian - musiałam iść w stronę belcanta
Strona 12 z 19
Pisano w recenzjach o Pani głosie, że jest krystaliczny jak laser.
Ideał dźwięku, nośnego, świetlistego, czystego, nie forsowanego a jednocześnie miękkiego i pełnego, do którego zawsze dążyłam, i który spełnia się nie tylko w operach belcanta, ale w każdym utworze wokalnym. To absolutna jakość do której każdy artysta śpiewak powinien dążyć.
Kreowała Pani trzy donizettiowskie królowe…
Najczęściej śpiewałam Królową Elżbietę w Roberto Devereux, ale pierwszą moja królową była Maria Stuarda. Te partie są napisane zgodnie z techniką belcanta, tworzone w czasach, kiedy istniał kult pięknego śpiewania, te partie są napisane dla głosu, nie przeciwko głosowi, żeby po prostu głos wyeksponować; jednak głos ten musiał jednocześnie opowiadać jakąś historię. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |