opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




16 kwiecień 2024       


Wydarzenia

  • Jubileusz,TW Lodz 713-100.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-219.jpg
  • La Fenice 613-46.jpg
  • Pierscien w Warszawie 810-4691.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-113.jpg
  • Papiez 131-164.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 347-313.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-301.jpg
  • La Fenice 613-37.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-296.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-177.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 455-23.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-106.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 85-4152.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-19.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-264.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-62.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-96.jpg
  • Mozart w WOK 336-202.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 347-4367.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

38 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

Jolanta Omilian - musiałam iść w stronę belcanta

 

Mimo, że ważyła ponad sto kg. Teraz wygląd śpiewaka jest ważniejszy od jego umiejętności i walorów głosowych.

 

A jest to przecież najmniej istotne! Dziś wiele czynników jest ważniejszych, śpiew jest niestety na odległym miejscu, co przynosi wiele szkody teatrowi operowemu. Może takie nadeszły czasy. Szkoda...

 

Kariera we Włoszech potoczyła się błyskawicznie. W pierwszych latach włoskich występów śpiewała Pani m. in. Traviatę, Fiorillę, Rozynę, Gildę, Norinę, Łucję, Leilę, Ninettę, Luisę Miller, Thais, Olimpię, Giuliettę i Antonię w „Opowieściach Hoffmana”… Występy na innych scenach europejskich były konsekwencją kariery włoskiej?

 

Jolanta Omilian 10

 

To przyszło jakoś naturalnie, po każdym występie otrzymywałam wiele kolejnych propozycji. Propozycje pojawiały się również wtedy, gdy z włoskimi zespołami byliśmy zapraszani za granicę. Nie wszystkie kontrakty mogłam przyjąć, ale oczywiście nie mógł mnie nie interesować Tankred z Marylin Horne w Barcelonie, gdzie scenografię robił Pier Luigi Pizzi. Nie miałam jakiegoś poczucia przekraczania granic, świat operowy to jeden świat. Na przykład Normę po raz pierwszy zaśpiewałam w Rio de Janeiro, potem pojawiła się propozycja śpiewania tej roli w Stanach Zjednoczonych, we Francji, później w Japonii i oczywiście w Italii.

 

No właśnie Norma. Obok trzech Królowych Tudor w operach Donizettiego i Lady Makbet jest partią, w której odniosła Pani ogromny sukces, spotkała się z entuzjastycznym przyjęciem publiczności i krytyki.

 

Tak to prawda. Norma to moja ukochana partia. Mistyczna i hieratyczna, postać jakby żywcem wyjęta z mitów greckich. Monolit, wielkość a jednocześnie kruchość kobiety. Wokalnie bezgranicznie wymagająca. Kwintesencja belcanta, linia muzyczna i wokalna koherentnie złączona z emocjami.

 

Miała Pani poczucie, że trudno się przebić przez włoski świat, nie będąc Włoszką? Że coś jest dla Pani zamknięte?

 

Nie, nie miałam takiego wrażenia, mimo że weszłam do jaskini lwa, w dodatku śpiewając klasyczny włoski repertuar sopranowy. Nasza profesja, nasze powołanie, jest bardzo międzynarodowym zawodem. Nie dano mi odczuć tego, że jestem Polką, że jestem cudzoziemką. Może też nie chciałam widzieć pewnych rzeczy, może to była moja bariera ochronna, ale nie przypominam sobie czegoś ewidentnie niesympatycznego.


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART