GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościTeatro Massimo w Palermo – historia i współczesność
Strona 5 z 11
A wysokie wymagania muzyczne mogą być zaspokajane również dzięki wyjątkowym walorom akustycznym wyłożonej w całości wiśniowym drewnem widowni. Dyrekcja teatru praktykuje uprzywilejowującą szkolnych odbiorców politykę cen biletów, a od 2012 roku stowarzyszenie „Giovani per il Teatro Massimo” mnoży akcje pedagogiczne, mające na celu wprowadzenie młodzieży w świat sztuki lirycznej. Wystarczy przyjrzeć się repertuarowi najbliższego sezonu - który w przeciwieństwie do innych teatrów jest zorganizowany w ramach roku kalendarzowego - żeby się przekonać o jego różnorodności i atrakcyjności dla miłośników odmiennych stylów muzycznych. Oczywiście dominują znane arcydzieła operowe, jak Turandot Pucciniego, Il ritorno di Ulisse in patria Monteverdiego, Faworyta Donizettiego, Idomeneo Mozarta, Pajace Leoncavallo, Traviata Verdiego czy Cyrulik Sewilski Rossiniego.
Jednocześnie można się dajmy na to wybrać na prapremierę pierwszej opery Ludovico Einaudiego Winter Journey, pod dyrekcją Carlo Tenana i w reżyserii Roberto Andò. Chodzi tutaj o współczesnego kompozytora (i zarazem pianistę), który studiował w Konserwatorium w Mediolanie pod kierunkiem Luciano Berio i który po rozpoczęciu kariery w zakresie muzyki poważnej zaczął następnie wprowadzać do swoich utworów elementy muzyki pop, rock, world music i muzyki folkowej. Do tej pory wydał on już serię solowych albumów z muzyką fortepianową i orkiestrową, skomponował także muzykę do wielu filmów. Jednym słowem zapowiada się ciekawe doświadczenie artystyczne i spotkanie z intrygującą osobowością twórczą. Sprawa jest o tyle bardziej istotna, iż chodzi tutaj o realizację zamówienia Teatro Massimo, który tym samym zdecydowanie i skutecznie angażuje się w stymulowanie rozwoju repertuaru przyszłości. I chwała mu za to. Na pewno warto też będzie się wybrać na sceniczną realizację oratorium Roberta Schumanna Das Paradies und die Peri, pod dyrekcją muzyczną Gabriele Ferro i w reżyserii (również odpowiedzialnego za kostiumy, projekcje wideo i oświetlenie) kolektywu Anagoor. Ponadto ciekawie się zapowiadają wieczory baletowe z kreacjami Angelina Preljocaja, Michy van Hoeckego, Alberto Alonso czy przypomnieniem historycznego spektaklu Dziadka do orzechów Czajkowskiego z choreografią Mariusa Petipy. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |