GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościTeatro Massimo w Palermo – historia i współczesność
Strona 11 z 11
Jednym z bardziej wyróżnionych na rzeczonej manifestacji kompozytorów okazał się być Salvatore Sciarrino, a jego kameralne utwory wypełniły popołudnie przebiegające pod hasłem „Il Suono, Il Silenzio, L’Ascolto” („Dźwięk, Cisza, Słuchanie”).
W czasie tej piątej edycji Nuove Musiche (Nowa Muzyka) odbywały się również różnego rodzaju konferencje i prezentacje, na których pojawił się na przykład wybitny niemiecki kompozytor Heiner Goebbels, który prowadził pasjonujący dialog artystyczny z włoskim saksofonistą, kompozytorem i uprawiającym free jazz improwizatorem Giannim Gebbią. Ponadto każdego dnia w funkcjonującym w teatrze bistro organizowano wieczory przebiegające pod hasłem „Classical Hooligans”. Wreszcie zwieńczeniem festiwalu był wspomniany już wyżej koncert konfrontujący ze sobą dzieła Johannesa Brahmsa i zmarłego przed siedmioma laty Aldo Clementiego. A podkreślić należy, że owe promujące muzykę współczesną inicjatywy cieszą się niemalże równie dużym zainteresowaniem publiczności, jak stałe pozycje repertuarowe. To z pewnością wyróżnia Teatro Massimo spośród wielu innych placówek operowych Europy. Leszek Bernat |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |