GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Macbeth” Verdiego w Teatrze Wielkim w Poznaniu.
Strona 4 z 4
Kristina Kolar wykonała arcytrudną partię Lady Macbeth w zasadzie perfekcyjnie pod względem wokalnym (nawet z trzykreślnym „des” na zakończenie sceny snu lunatycznego), ale ani jej głos: jasny, silny i niestety ostry, ani trywialna, powierzchowna interpretacja, nie przekonywały do mrocznej u Szekspira i Verdiego postaci krwawej królowej.
Chociaż jako właścicielka, czy ewentualnie samozwańcza dyrektorka hotelu, może była zgodna z „wizją” pana reżysera. Do tego pulchna, obła i, przepraszam, ale w bieliżnie nieco obleśna, kojarzyła się z niezdrowymi filmami porno. Dobrzy byli wokalnie: Piotr Friebe (Macduff), Rafał Korpik (Banco) i Albert Memeti (Malcolm). Jak zwykle świetnie zaprezentował się chór kierowany przez Mariusza Otto.
Inscenizacja przeniesiona została z Theatre de la Monnaie w Brukseli. Znam dobrze ten teatr od czasów legendarnego św. pam. Gerarda Mortiera w latach 80-tych ubiegłego wieku. Ale po nim było znacznie gorzej. Zdarzały się liczne pomyłki, szczególnie inscenizacyjne właśnie. Czy nikt przytomny z naszego zacnego Teatru Wielkiego im. Stanisława Moniuszki w Poznaniu nie obejrzał wcześniej krytycznie tej chały i drwiny ze zdrowego rozsądku? Piotr Nędzyński |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |