GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościTrudne wyżyny wokalistyki
Strona 4 z 4
W każdym razie orkiestra Teatru Wielkiego w Łodzi stanęła na wysokości zadania i stwarzała solidną podbudowę dla wokalistów. Całość spektaklu przygotowała od strony wizualnej para doświadczonych twórców teatru – Adolf Weltschek i Małgorzata Zwolińska. Monumentalne, choć niezbyt efektowne dekoracje – z uwagi na zaciemnioną scenę stwarzały nastrój niepewności, a nawet grozy.
Silniejsze wrażenie stworzył ogromny świecący jaskrawym, nieco krwawym żółcieniem księżyc tuż przed jego zachodem w finale pierwszego aktu. Subtelne i bardzo malarskie zakończenie miał akt drugi, kiedy Cesarz z chłopcem trzymającym nad nim biały parasol, oddalają się w zamglonej poświacie. W finale trzeciego aktu inscenizatorów zawiodła nieco intuicja, bowiem zakochani Turandot wraz z Kalafem przekraczają trzy (do trzech razy sztuka) mocno oświetlone bramy – czerwoną, zieloną i ... niebieską, co było kolorystycznym błędem. Na szczęście mało kto z żywo reagującej publiczności miał świadomość, że temperatura barw ma też swoją skalę i wymowę. Joanna Tumiłowicz |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |