GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościMagiczna wizja „Czarodziejskiego fletu” w Angers Nantes Opéra
Strona 5 z 6
Żadnych zastrzeżeń nie wzbudza natomiast celne skompletowanie obsady solistów, w pełni zaangażowanych w powierzone im zadania, wiarygodnych i idealnie ze sobą współpracujących. Pochodzący z Islandii, dysponujący wyrównanym we wszystkich rejestrach tenorem Elmar Gilbertsson wciela się w swobodny i naturalny sposób w postać Tamino, zaś szwedzka sopranistka Marie Arnet, o jasnym i dźwięcznym głosie, wyzwala ujmujące pokłady czułości lub poczucie głębokiej rozpaczy, w scenie, w której odnosi mylne wrażenie, że jest przez swego ukochanego niespodziewanie porzucona.
Świetnie zgraną parę tworzą też szwajcarski baryton Ruben Drole, który w roli Papageno porywa talentem aktorskim, ogromnym poczuciem humoru, porażającą energią i sprawnością fizyczną, oraz śpiewająca partię Papageny niemiecka sopranistka Mirka Wagner.
Amerykanin James Creswell intryguje emanującą autorytetem osobowością sceniczną, tylko nieco rozczarowuje dość słabym i niezbyt nasyconym basem o ograniczonym wolumenie. Podoba się też nieodparcie komiczny występ Erika Hucheta jako Monostatosa, zaś precyzyjne i niesłychanie selektywne koloratury rosyjskiej sopranistki Olgi Pudovej w partii Królowej Nocy wywołują entuzjastyczny aplauz publiczności. Świetnie wypada każde wejście Trzech Dam (Katia Velletaz, Emilie Renard i Ann Taylor), a kanadyjski baryton Tyler Duncan nie zawodzi w roli Mówcy. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |