GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Rycerskość wieśniacza” i „Pajace” w Opéra d’Avignon
Strona 5 z 5
Jean-Pierre Furlan podjął się wymagającego i trudnego zadania zaśpiewania w czasie tego samego spektaklu także i roli Cania (w ostatnich latach dokonał tego również Roberto Alagna na wspomnianym Festiwalu Chorégies d’Orange). I trzeba przyznać, że robi to z dużym powodzeniem, bo jego głos brzmi tutaj bardziej szlachetnie niż w Rycerskości wieśniaczej.
Szczególne poruszenie wśród słuchaczy wywołuje znana aria Vesti la giubba z końca pierwszego aktu, zaśpiewana z przejęciem i ogromną ekspresją. Rumuńska sopranistka Brigitte Kele bezbłędnie i z dużą wrażliwościąwciela się w postać Neddy, tym bardziej wiarygodną, że artystka ta ujmuje wyjątkowymi zdolnościami aktorskimi.
Nie zawodzi też argentyński baryton Armando Noguera jako Silvio, włoski tenor Leonardo Corteli w rolach Beppe i Arlekina oraz ponownie Seng Hyoun Ko, tym razem występujący jako garbaty i okrutny Tonio. W interpretacji dyrygenta Luciano Acocelli daje się odczuć te same, co powyżej wymienione, mankamenty, które momentami doprowadzają do „przykrywania” głosów solistów przez zbyt głośno grającą orkiestrę. Pomijajac jednak te drobne niedogodności, można stwierdzić, że omawiany spektakl dostarczył publiczności wiele pozytywnych wrażeń, a nawet mocnych wzruszeń, za co widzowie podziękowali gorącymi owacjami. Leszek Bernat |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |