GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Rycerskość wieśniacza” i „Pajace” w Opéra d’Avignon
Strona 4 z 5
W zupełnie odmiennej atmosferze utrzymana jest realizacja pokazanej w drugiej części wieczoru dwuaktowej drammy z prologiem: Pajace. Na zasadzie kontrastu czarno-biały wystrój ustępuje tutaj miejsca wizji pogodnej i cieszącej oko wielobarwnością, zdecydowanie przywołującej estetykę commedia dell’arte.
Na tle widniejących w głębi dźwigów uwagę przyciągają zwisające z góry kolorowe litery, składające się na tytuł opery, a ich nierówne rozłożenie zdaje się symbolizować rozpad świata, w którym do tej pory dane było żyć i pracować protagonistom. Tym razem na scenie dominuje przyczepa, na której umieszczony jest wtórujący paradzie komediantów bęben. Ponadto widzimy parę wiklinowych koszy, niezbędne do prostego spektaklu cyrkowego rekwizyty oraz służące do wzniesienia prowizorycznego podium deski, które na koniec zarysują miejsce pełnej poświęcenia śmierci Neddy. Woli ona zginąć z ręki szalejącego z zazdrości Cania niż zdradzić imię swego kochanka. Auvrey wprowadza zresztą w tym miejscu drobną, ale znaczącą innowację: otóż po dokonaniu przez Cania zbrodni każe mu - przed słynnymi słowami „komedia skończona” - obrócić nóż przeciwko sobie. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |