GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościPrzedstawienie „Morderstwa we dworze Haversham”zagrane przez zespół Polytechnic Drama Society w Cornley
Strona 3 z 3
A nawet potrójnej, jeśli zważy się, że za pomocą onomatopeicznych odgłosów stwarza wrażenie scenicznej obecności psa. Z kolei wspomniany Mateusz Mosiewicz samą swą charakterystyczną wydłużoną sylwetką wnosi czynnik humorystyczny. Dla mnie zaś zastanawiające są pewne zbieżności z Kantorowską Umarłą klasą.
A więc następujące pod koniec pierwszego aktu zapętlenie postaci w mechanicznej i przybierającej na tempie powtarzalności sytuacji i dialogów, będące jakby echem teatru automatów z finału przywołanego spektaklu Cricot 2. Także „wstający z martwych” Charles i kilkakrotnie za wcześnie wchodzący z fuzją i z kwestią „Nie tak prędko Inspektorze” przywodzi w pamięci „Ależ panie Alfredzie, to za wcześnie” z tamtego przedstawienia. Skądinąd w inscenizacjach Kantora występowali właśnie amatorzy ze środowiska artystów plastyków lub bynajmniej nie najwybitniejsi aktorzy z Bagateli, stanowiąc swoiste żywe objets trouvés.
Krakowskie przedstawienie w Teatrze Variété jest dokładnym przeniesieniem spektaklu grupy Mischief Theatre, który miał premierę w 2012 roku w Old Red Lion Theatre na londyńskim West Endzie. A zatem rola reżysera Janusza Szydłowskiego sprowadziła się tym razem do nadzoru nad ścisłym odwzorowaniem brytyjskiego pierwowzoru (reż. Mark Bellpolska, dek. Nigel Hook, kost. Roberto Surace, muz. Rob Falconer, światło: Ric Mountjoy, dźwiek: Andrew Johnson, ruch sceniczny: Dave Hearn). Lesław Czapliński |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |