opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




29 kwiecień 2024       


Wydarzenia

  • Mozart w WOK 336-202.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-74.jpg
  • Manru 669-236.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-348.jpg
  • Papiez 131-80.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-167.jpg
  • Mozart w WOK 336-67.jpg
  • Mozart w WOK 440-68.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 347-4367.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-55.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-288.jpg
  • La Fenice 612-91.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-244.jpg
  • Pierscien w Warszawie 916-110.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-38.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-224.jpg
  • Papiez 131-169.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-36.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-96.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-174.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

128 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

Śpiewanie po rozwodzie

Tekst i dramaturgiczne ułożenie rozmowy dwojga życiowych nieudaczników to wysokiej klasy przekładaniec piosenek z dialogami męsko-damskimi. Agnieszka Osiecka po mistrzowsku pokazała w tym melodramatycznym spektaklu zarówno poetycki obraz potarganych uczuć, smak goryczy rodzinnego niespełnienia, ale też nieustannie pojawiającej się nadziei, że można jednak lepiej ułożyć sobie wspólne życie. Scenicznie para Maria Niklińska i Rafał Olbrychski stanęła na wysokości zadania. On szczupły, swobodny, przystojny, z fryzurą i profilem Adama Mickiewicza, a nawet w jego romantycznym długim ciemnym płaszczu.

 

Czeresnie 1

 

Ona w kolorowej, kwiecistej sukience, której z dekoltu wychyla się czerwony stanik, gra trochę głupiutką marzycielkę, nie wiedzącą do końca czego właściwie chce. Gorzej jest z warstwą muzyczną, bo po pierwsze niepotrzebnie na niedużej „nowej” scenie Teatru IMKA tak mocno wzmocniono dźwięki fortepianu, na którym Lena Ledoff bardzo sprawnie wygrywa nuty Macieja Małeckiego. To sprawia, że nawet wzmacniane głosy śpiewających aktorów są gorzej słyszalne, a zwłaszcza znakomity tekst piosenek Osieckiej.

 

Czeresnie 2

 

W przypadku Rafała Olbrychskiego rzecz jest jeszcze do przyjęcia, bo artysta ma dobrą dykcję i przyjemny w tembrze głos. Niestety połowa słów wyśpiewywanych przez Marię NIklińską gdzieś przepada, a jej śpiew to stała nosowa nieestetyczna wokalna maniera. Spektakl jest trudny w odbiorze, bo akcji praktycznie nie ma, aktorzy jedynie zmieniają miejsca na dworcowych ławkach i wspomagają się niekiedy tanecznymi ruchami. Z kronikarskiego obowiązku trzeba podać też współrealizatorów spektaklu: adaptacji tekstu Osieckiej dokonała Anna Seniuk, konsultacje scenograficzne przeprowadziła Tatiana Kwiatkowska, kostiumy są dziełem Wiganny Papinej, zaś efekty dźwiękowe w postaci hałasu przejeżdżąjącego pociągu przygotował Filip Kuncewicz. Na premierze pojawił się ojciec Rafała, słynny Daniel Olbrychski – to dodatkowa atrakcja. Urok poezji Osieckiej jest tu jednak największą wartością.

                                                                         Joanna Tumiłowicz


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART