GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościEcce homo albo Twarde lądowanie w XVII wieku – Opera Rara 2024
Strona 2 z 3
Los sprawi, że będzie to jego córka. Jak przystało na patriarchalny przekaz biblijny nie zostaje ona nawet wymieniona z imienia. Poza tematyczną klamrą nic nie łączy obydwa utwory, stylistycznie dość odległe od siebie. Utwór Laurenziego jest dość ascetyczny pod względem wyrazu, oszczędny w zakresie użytych środków jak przystało na surowe stile rappresentativo.
Największe wrażenie wywarł na mnie finał z akompaniamentem zredukowanym do samej teorby (Andreas Arendt, zarazem kierownik muzyczny przedsięwzięcia, a w pozostałych ogniwach wystąpiło ponadto dwoje skrzypków Szymon Strzelczyk i Seojin Kim oraz wiolonczelistka Monika Hartmann).
Jego właściwie koncertowemu, poza kostiumami (Martyna Konieczna), wykonaniu, towarzyszyła transmisja na ekran z tyłu czynności składania przez animatora męskiej marionetki (umltimedia: Radomir Majewski), będącej idealnym modelem ludzkiego ciała, a która w drugiej części ożywa pod postacią nagiego mima (Paweł Smagała), poruszającego się w przestrzeni gry, albowiem oratorium Carissimiego towarzyszy akcja nie tylko w formie projekcji wideo (przywołana zostaje między innymi figura Mojżesza), ale i działań osób występujących w biblijnej przypowieści. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |