GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Rusałka” Dvořáka w Opéra Royal de Wallonie w Liège
Strona 4 z 6
O tym, jak ci ostatni traktują podobne do niej - bo pochodzące z wody - stworzenia, wymownie świadczy epizod, podczas którego brutalnie posługujący się nożami personel oprawia na metalowych stołach ryby. Dosyć drastycznie potraktowana jest relacja zachodząca pomiędzy Księciem i zazdrosną o jego uczucie do Rusałki Obcą Księżniczką, której zamiary sygnalizuje jej obsceniczny gest położenia dłoni na kroczu upatrzonego mężczyzny.
Kiedy jednak rozpalony namiętnością Książę próbuje ją bezceremonialnie posiąść, Obca Księżniczka w ostatniej chwili gwałtownie go odpycha. Co istotne, te pomysły reżyserki w niczym nie osłabiają fantastyczno-baśniowego wydźwięku czytelnie prowadzonej narracji scenicznej.
Jej niepodważalnym filarem jest wręcz hipnotyzujący występ Corinne Winters, doskonale w Polsce znanej z racji swojego udziału w realizacji Halki Moniuszki - w roli tytułowej - w Theater an der Wien, w towarzystwie Tomasza Koniecznego i Piotra Beczały. Tym razem amerykańska sopranistka wzruszająco kreuje postać wodnicy, śniącej o przybraniu ludzkiej postaci i zyskaniu nieśmiertelnej duszy, pełnej gorącej miłości. Wprawdzie początkowo jej głosowi jakby nieco brakuje blasku, co daje się szczególnie odczuć w słynnej arii z pierwszego aktu, kiedy Rusałka zwierza się ze swych uczuć księżycowi. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |