GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościEwa Podleś – impresaryjne wspomnienie
Strona 1 z 14
Z Ewą Podleś i jej sztuką wokalną spotkałem się po raz pierwszy w 1986 roku. Byłem wtedy managerem Orkiestry Kameralnej Polskiego Radia w Poznaniu. Artystka została zaproszona do dokonania z Orkiestrą nagrania archiwalnego dla Polskiego Radia arii z opery Rinaldo G.F. Haendla. Po raz pierwszy zetknąłem się też wówczas osobiście z jej mężem prof. Jerzym Marchwińskim i także po raz pierwszy mogłem z podziwem obserwować parę żyjącą w tak głębokiej symbiozie, opisanej później jako partnerstwo w życiu i muzyce w znakomitej książce autorstwa Doroty Szwarcman.
Ze sztuką wokalną Ewy Podleś zetknąłem się ponownie w 1993 roku podczas recitalu z orkiestrą w Teatrze Wielkim w Poznaniu. Był to trzeci z serii recitali gwiazd polskiej wokalistyki (po Teresie Żylis-Garze i Stefanii Toczyskiej) pod dyrekcją Mieczysława Dondajewskiego. Zaznajomiony już z kunsztem wokalnym Ewy Podleś i jej pozycją w świecie byłem zawiedziony dość powściągliwym powitaniem artystki przez publiczność, być może początkowo nie w pełni świadomą z jak wielką artystką mają do czynienia. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |