GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościMałgorzata w szlafroku
Strona 1 z 3
Mieszane uczucia towarzyszą po premierze opery Faust Charlesa Gounoda w reżyserii Karoliny Sofulak. Najlepsza, wręcz wzorowa wydaje się być tylko praca dyrygenta Gabriela Chmury z orkiestrą Teatru Wielkiego w Poznaniu. Zespół gra jędrnie, precyzyjnie, emocjonalnie. Świetnie towarzyszy solistom, którzy zresztą mówiąc kolokwialnie, mają czym śpiewać i ani razu nie miałam wrażania, że zmagają się z natłokiem dźwięków płynących z kanału orkiestrowego. Dobrze też spisywał się Chór Operowy przygotowany przez Mariusza Otto.
Na czoło solistów wybijał się koreański tenor Sehoon Moon, który jak się dowiadujemy, debiutował w głównej roli. U tego śpiewaka nie było żadnej wypchniętej, sforsowanej nuty, choć z drugiej strony jego kreacja muzyczna (i sceniczna) wypadła dosyć chłodno i obojętnie. Po prostu Sehoon Moon, który całkiem sprawnie posługuje się też językiem polskim, okazał się bezusterkowym wykonawcą powierzonej mu roli. Bezbłędnie wypadł w partii Walentego Michał Partyka, którego trzeba zaliczyć do czołówki polskich barytonów. Mogłabym bardzo pochwalić wykonawczynię roli Małgorzaty Monikę Mych-Nowicką, zwłaszcza za Arię z klejnotami, którą śpiewała przed przerwą. W kolejnych scenach dało już o sobie znać zmęczenie i wszystkie wysokie tony miały emisyjną skazę, były wysilone, nawet niedociągnięte, a nie pięknie rozwinięte i dramatyczne. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |