GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościBoska Adriana Netrebko z MET
Strona 1 z 4
Niechętni nowej szkole w operze włoskiej, czyli weryzmowi, nazywali utwory tego kierunku „operami krzyku”. W żaden sposób opinia ta nie może znaleźć zastosowania w odniesieniu do spektaklu Adriany Lecouvreur Francesco Cilei w nowojorskiej Metropolitan Opera (transmisja 12 stycznia 2019 obejrzana w krakowskim kinie „Kijów”, należącym do sieci Apollo Film). Zwłaszcza śpiew Anny Netrebko w tytułowej partii odznaczał się wyjątkową kulturą i muzykalnością, co skłoniło mnie do nadania tytułowi powyższego, sparafrazowanego brzmienia.
W ariach: Io son l'umile ancella z pierwszego aktu oraz Poveri fiori z czwartego, artystka ujmowała słuchaczy delikatną artykulacją dźwięków utrzymywanych w dynamice piano i jasną barwą głosu, w żadnym momencie w najmniejszym nawet stopniu nie zdradzając oznak wysiłku. Podziw wzbudzało także kształtowanie frazy, utrzymane w technice nienagannego legato. Raziło natomiast nazbyt afektowane wykonywanych ustępów deklamowanych, wprowadzonych ze względu na zawód tytułowej postaci, osiemnastowiecznej francuskiej aktorki dramatycznej, postaci zresztą autentycznej. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |