GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościCzy Anna Boleyn mogła zostać europejską Szeherezadą?
Strona 2 z 4
Na przykład w tercecie Anny, Percyeego i Henryka Un solo istante, o Sireczy concertato w formie kwartetu Ah! segnata è la mia sortew finale pierwszego aktu. Z kolei w interpretacji Kariny Trapezanidou-Skrzeszewskiej najbardziej olśniewająco zabrzmiały ustępy o charakterze lirycznym, wyrażające pogodzenie bohaterki ze swoim przeznaczeniem, przyjmowanym jako ekspiacja za wcześniejsze porzucenie przez Henryka na jej korzyść jego pierwszej żony Katarzyny Aragońskiej, a w których frazy wypełniają typowe dla belcanta długie kantyleny, śpiewane mezza voce.
Zgodnie z konwencją romantycznego melodramatu operowego, a odchodząc od faktów historycznych, tytułowa bohaterka w finale, przed egzekucją, doznaje pomieszania zmysłów, co znajduje wyraz w wirtuozowskim, koloraturowym rondzie Al dolce guidami, w efektowny sposób wieńczącym dzieło.
Jej sceniczną rywalką jest odczuwająca wyrzuty sumienia Jane Seymour, jej przyszła następczyni, która, niepomna ostrzeżeń o niebezpieczeństwach związanych z przemijającą łaską władcy, na moment przysiądzie na tronie. Do ich konfrontacji dochodzi w wielkim duecie Va', infelice, e teco rec, który szczególnie duże wrażenie wywarł w wykonaniu wspomnianej Kariny Trapezanidou-Skrzeszewskiej i Karoliny Sikory. Bardzo udanym okazał się występ Wandy Franek w spodenkowej roli barda Smeatona, nieszczęśliwie zakochanego w swojej monarchini i nieświadomie przyczyniającego się do jej upadku. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |