GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościWcale nie tak „Marnie” w MET
Strona 1 z 3
Marnie to może nie był najlepszy thriller psychologiczny Alfreda Hitchcocka nakręcony według powieści Winstona Grahama, ale w wydaniu operowym nabrał smaku i wyrazu. Opera nadała szlachetności wymyślonej historii kryminalno-melodramatycznej (libretto: Nick Wright), bo w śpiewie można zawrzeć o wiele więcej emocji i nawet papierowy dramat staje się historią przekonującą.
Rzecz dzieje się w końcu lat 50. w Wielkiej Brytanii, twórcom udało się zgrabnie, prostymi środkami wizualnymi stworzyć nastrój tych czasów. Świetnie też dysponowana aktorsko i wokalnie mezzosopranistka Isabel Leonard okazała się nie tylko idealnym manekinem dla renomowanej projektantki kobiecych kreacji, ale stała się podporą dramaturgii całego spektaklu. Inscenizacja autorstwa Michaela Mayera, ze scenografią i projekcjami Juliana Croucha, troskliwie traktuje muzyczną tkankę Nica Muhly’ego. Muzyka, choć trudniejsza niż w tradycyjnych operach, pasuje do ludzkich głosów, zaś partytura orkiestrowa pełna barw nie wykorzystuje współczesnych efektów dla samego tylko efektu, lecz w sumie dosyć tradycyjnie służy operowej akcji. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |