GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościWywiad przed transmisją z MET
Strona 1 z 8
Dziewięćset trzydzieści cztery tysiące osiemset pięćdziesiąt siedem, a nawet więcej... z Nico Muhlym, kompozytorem opery „Marnie” rozmawia Michał J. Stankiewicz
Kiedy myśli się o amerykańskich kompozytorach muzyki operowej w pierwszej kolejności wymienia się Gershwina, Bernsteina, Coplanda, bardziej wtajemniczeni dodaliby Barbera i Glassa. Ty jednak skomponowałeś już trzy opery, ale publiczności w tej części Europy nie jesteś jeszcze znany. Chciałbym więc przedstawić Cię polskim widzom jako autora oper – i nie tylko – byś w naszej świadomości był spadkobiercą swoich wielkich poprzedników. No właśnie – czy czujesz się ich spadkobiercą czy twoje inspiracje muzyczne pochodzą z zupełnie innych źródeł?
To ciekawe, że wymieniasz Gershwina, Bernsteina i Coplanda! Nie sądzę jednak, by w moich utworach można było wykryć zbyt wiele ich wpływów, chociaż z pewnością nie byłoby to dla mnie nieprzyjemne, gdyby tak się stało. Powiedziałbym raczej, że kompozytorem, którego muzyka jest najbardziej zbliżona do mojej, jest John Adams, od którego już tylko krok do świata Strawińskiego – a jest to kompozytor, który jakby nie było pod koniec swojej drogi życiowej i artystycznej stał się amerykańskim kompozytorem operowym. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |