opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




2 maj 2024       


Wydarzenia

  • Papiez 131-192.jpg
  • La Fenice 68-303.jpg
  • Mozart w WOK 93-28.jpg
  • Mozart w WOK 336-437.jpg
  • Papiez 131-80.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-301.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-174.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-220.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-262.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-154.jpg
  • La Fenice 612-3.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 85-4147.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-100.jpg
  • Papiez 131-48.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-74.jpg
  • La Fenice 612-117.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-174.jpg
  • Pierscien w Warszawie 810-4683.jpg
  • Pierscien w Warszawie 810-4710.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-167.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

40 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

Dni Muzyki Symfonicznej, albo Chumała i Beethoven

Zgodnie ze swoją tonacją, promienną jasnością i przejrzystością odznaczał się  Koncert organowy C-dur Hob: 18/1 Josepha Haydna. Dzięki wzorowo układającemu się porozumieniu pomiędzy dyrygentem i grającym solową partię Andrzejem Białkiem udało się wyważyć właściwe proporcje pomiędzy koncertującym instrumentem a akompaniującą orkiestrą, wywodząc je nie tyle z muzycznej rywalizacji, co dialogu. 

 

Filharmonia,Krakow 6

 

Lwi pazur białoruski kapelmistrz ukazał jednak dopiero w „Siódmej” Beethovena. I to nie wdając się w romantyzowanie, którego często doszukuje się w późniejszych opusach tego kompozytora, lecz kładąc przede wszystkim nacisk na logikę klasycystycznej formy i jej przebieg. Tym razem nie forsował też dynamiki, co nie oznacza, iż unikał w tym zakresie większych kontrastów, ale dozował je z większą dozą powściągliwości.

 

Filharmonia,Krakow 3

 

O wiele bardziej, niż poprzednio, odwoływał się do agogiki, stosując zwłaszcza efekt ritardanda, w pełni uzasadniony w odniesieniu do symfoniki Beethovena, który sam z upodobaniem po niego sięgał. A więc po wolnym wstępie Poco sostenuto dyrygent opóźniał wejście tematu Vivace, by tym bardziej  mógł on wybuchnąć swoją żywiołowością. Na pełnię fortissima dyrygent pozwolił sobie natomiast dopiero w zamykającej tę część kodzie. W marszowym Allegretto zadbał o pogłębione brzmienie niskich smyczków, za drugim ich wejściem sięgając po ściszone brzmienie w stosunku do ich ekspozycji i dopiero kulminację podkreślił za sprawą większego natężenia dynamicznego.


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART