GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Don Juan” bez wstydu
Strona 3 z 3
Kłopotliwy przypadek nie wpłynął jednak w najmniejszym stopniu na poziom przedstawienia – tak można domniemywać. Słowa pochwały należą się muzykom występującym na scenie – dobry był klawesynista Krzysztof Trzaskowski, prócz tego Menueta grał niewielki zespół z pamięci, a do Serenady przygrywał perfekcyjny mandolinista.
Wszystko na żywo, w czasie rzeczywistym. Polska Opera Królewska postarała się o ładnie uszyte, atrakcyjne kostiumy z epoki – dzieło Marleny Skoneczko, nie zapewniła natomiast tłumaczenia na wyświetlaczu, dostarczyła natomiast pełne drukowane w osobnej książeczce libretto po polsku, co miało tę zaletę, że można się było skupić na słuchaniu pięknej muzyki, a nie śledzeniu tekstu.
Dobrze wykonywany Mozart stał się za sprawą dyrektora Stefana Sutkowskiego polską specjalnością, a dziś z tego dorobku korzystają „dzieci” założonego przez niego teatru - największej opery kameralnej na świecie, jak sam niekiedy mawiał. Ta wielkość stała się współcześnie wadą i powodem szeregu zmartwień, ale w rezultacie tak bardzo nie zaszkodziła, skoro mamy dziś dwie kameralne opery w Warszawie. A Ryszard Peryt, niegdyś święcący triumfy i zbierający nagrody za inscenizacje mozartowskie, wciąż gotów jest w tej specjalności udowadniać, że można się trzymać tradycji, nie udziwniać i nie uwspółcześniać na siłę. A sukces przychodzi wtedy, gdy strona muzyczna jest bez zarzutu, daje satysfakcję słuchaczom i wykonawcom. Joanna Tumiłowicz |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |