GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościNa wyspach Bergamutach
Strona 2 z 2
Trzeba pamiętać, że młody człowiek (i nie tylko) jest w stanie śledzić wydarzenia z niesłabnącym zainteresowaniem przez 45 minut, tymczasem przedstawienie trwa prawie dwa razy tyle. Wprawdzie autorzy Akademii Pana Kleksa, w tym reżyser i choreograf Jacek Gębura i autor adaptacji Tadeusz Rybicki, twierdzili, że nie jest to widowisko stricte dla dziecięcej widowni, ale taka publiczność stanowi 70 proc. odbiorców.
Pozostali, którzy w roku premiery filmu Gradowskiego mieli 6-8 lat, dziś przekroczyli 40-tkę i gustują w innych bajkach niż proponowane w spektaklu. I tutaj zdarzył się niewielki skandal – aktor występujący w roli Jana Christiana Andersena, który ma przekazać Adasiowi pudełko zapałek (nawiązanie do baśni o Dziewczynce z zapałkami) najpierw zapala na scenie papierosa i zaciąga się dymem. Taka ci edukacja? A fe!
W ogóle trzeba napiętnować teatralny zwyczaj (w niezliczonej liczbie spektakli) palenia papierosów na scenie, pomimo powolnego odchodzenia od nikotynowych obyczajów i coraz szerszej strefy zakazów dymienia. Ze spektaklu płynie natomiast bardzo pozytywna nauka, aby nie dręczyć zwierząt – tutaj wizyta Adasia w Psim Raju dostarcza widowni kilku pożytecznych wskazówek. Jest wreszcie wartość bardzo istotna – przedstawienie ma doskonałą i bardzo wyrafinowaną scenografię oraz kostiumy Evy Farkašovej, które dodatkowo nabierają znaczenia dzięki znakomitej reżyserii świateł. Dobrze więc, że Akademia Pana Kleksa wróciła do społecznego obiegu w odnowionej formie. Joanna Tumiłowicz |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |