GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Anna Bolena” w Krakowie, czyli trochę jak w kinie
Strona 5 z 5
Godną jej partnerką okazała się Monika Korybalska (zaryzykowałbym nawet twierdzenie, że była bohaterką wieczoru) obdarzona szlachetnie brzmiącym mezzosopranem o interesującej barwie i naturalnie swobodnej emisji. Ona również włożyła w swoją kreację pełnię emocji i świetnie opracowanej ekspresji w rozległej skali uczuć.
W sumie interpretacja, o której można spokojnie napisać, że ma dramatyczną głębię. Wielki duet Dio che mi vedi in core w ich wykonaniu to był prawdziwy wokalny pojedynek, z którego obie wyszły zwycięsko. Dzielnie usiłował im dotrzymać kroku Szymon Kobyliński w partii władczego, zaborczego i okrutnego króla Henryka VIII. Jak zwykle starannie opracował i zaśpiewał swoją partię Andrzej Lampert, któremu udało się stworzyć przekonywujący obraz Ryszarda Percego.
Tomasz Tokarczyk przy dyrygenckim pulpicie okazał się precyzyjnym kapelmistrzem szczególnie w prowadzeniu scen ansamblowych i zbiorowych. Przygotowana przez niego orkiestra z zapałem i zrozumieniem realizowała partyturę Donizettiego. Muzyka pod jego dynamiczną batutą miała właściwą dramaturgię, pełną gamę emocji, żarliwości uczuć oraz dobrze wyeksponowaną wyrazistość rytmiczną i belcantową linię melodyczną. Dla pełni obrazu premierowego wieczoru należy dodać jeszcze dobrze przygotowane chóry imponujące wokalną dyscypliną i homogenicznym brzmieniem. Adam Czopek |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |