GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościWszystko o Donizettim (2)
Strona 13 z 16
Nie oznacza to braku jej samodzielności. Interesujące w Łucji są fragmenty czysto instrumentalne ujmujące wyszukaną instrumentacją i sugestywnie komentujące mające wkrótce nastąpić dramatyczne wydarzenia.
Należy do nich wstęp do pierwszego aktu utrzymany w ponurej tonacji b-moll, to tutaj złowrogie brzmienia rogów, tremolo kotłów i ciemna barwa kwintetu smyczkowego sugestywnie wprowadzają w ponury klimat tego dzieła będąc jednocześnie początkiem konsekwentnego budowania nastroju nieuchronnej tragedii. Pojawieniu się na scenie Łucji towarzyszy piękne preludium grane przez harfę solo. Preludium orkiestrowe przed trzecim aktem świetnie oddaje ponurą atmosferę cmentarza, gdzie dopełni się dramat Edgara, którego śmierci towarzyszy solo dwóch wiolonczel. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |