GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościWszystko o Donizettim (2)
Strona 7 z 16
Jej głos nie traci nic ze swej urody i nośności ani w niskim ani najwyższym rejestrze. Do tego należy dodać koloraturową wirtuozerię przejawiającą się w pewności i precyzji prowadzenia ozdobników i pasaży. Ostatnia premiera tej opery 8 marca 2014 roku w Operze Wrocławskiej ujawniła talenty Joanny Moskowicz i Aleksandry Buczek, które z powodzeniem zmierzyły się z partią Łucji. Sukcesy w tej partii zaczęła tez odnosić Aleksanda Kurzak, którą oklaskiwano w Covent Garden w Londynie i Opera Seattle.
Łucja z Lammermooru, opera tragiczna z librettem Salvatora Cammarano, opartym na popularnej powieści Waltera Scotta Narzeczona z Lammermooru została skomponowana w rekordowym czasie trzydziestu sześciu dni.
Już to samo w sobie było niemałym wyczynem, tym większym, że Donizetti zaprezentował w tej operze niezwykłą inwencję melodyczną i wyjątkową umiejętność tworzenia klimatu nieuchronnej tragedii głównych bohaterów. Jednak najmocniejszą stroną Łucji są: siła emocji, znakomicie opracowane partie wokalne oraz pełne rozmachu i dynamiki sceny zespołowe na czele ze sławnym sekstetem z chórem w II akcie Chi mi frena in tal momento (Co wstrzymuje mnie w tej chwili). Splatają się w nim misternie i w pełnej muzycznej harmonii: wściekłość Edgara, ból Łucji, pozorna skrucha Ashtona, przerażenie Rajmunda i Artura oraz współczucie Alicji. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |