opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




29 kwiecień 2024       


Wydarzenia

  •  JKM Elzbieta II 627-61.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-301.jpg
  • Mozart w WOK 336-365.jpg
  • Papiez 131-48.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 455-62.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-25.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-38.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-285.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-281.jpg
  • Mozart w WOK 336-220.jpg
  • Mozart w WOK 336-67.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-296.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-311.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-134.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 455-23.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-168.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-167.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 85-4152.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 345-174.jpg
  • Manru 669-136.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

110 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

„Falstaff” Verdiego w Opera Vlaanderen w Antwerpii

Austriacki aktor Christoph Waltz jest znany szerszej publiczności za sprawą filmów Romana Polańskiego i Terry Gilliama, a zwłaszcza dwóch Oscarów, jakie otrzymał za role w filmach „Bękarty wojny” i „Django” Quentino Tarantino. Nic zatem dziwnego, że kiedy przed czteroma laty dyrekcja Opery w Antwerpii powierzyła mu inscenizację Kawalera srebrnej róży (pierwszą w jego karierze), zostało to przez część prasy uznane za chwyt medialny, mający na celu podniesienie atrakcyjności całego przedsięwzięcia. Formułujący tego typu domysły i hipotezy komentatorzy zapomnieli jednak wówczas, iż pochodzący z aktorskiej rodziny Waltz posiada nie tylko duże doświadczenie w zakresie reżyserii teatralnej, ale także solidne wykształcenie muzyczne, zdobyte głównie w wiedeńskiej Akademii Muzycznej - potrafi on na przykład swobodnie czytać partyturę, czego niestety nie można powiedzieć o wielu współczesnych inscenizatorach operowych.

Falstaff,Antwerpia 2

Cechuje go również sięgająca jeszcze lat dziecinnych fascynacja sztuką liryczną, o której chętnie opowiada, ze wzruszeniem wspominając chłopięce wypady do Opery Wiedeńskiej. Owa wrażliwość debiutującego jako reżyser operowy Waltza na warstwę dźwiękową oraz przekazywanych przez nią sensów, znaczeń i klimatów była doskonale wyczuwalna w jego wizji dzieła Straussa, prostej, zaplanowanej z zasługującą na szacunek pokorą i - wbrew formułowanym wcześniej przez niektórych obawom - pozbawionej ekstrawagancji czy powierzchownych atrakcji. Cała realizacja była wtedy otwarta na perspektywę muzyki i całkowicie tylko jej podporządkowana. Podobnie zresztą jak wyjątkowo precyzyjnie, logicznie i naturalnie ustawiona gra aktorska, prowadzona zgodnie z mądrą zasadą mówiącą o tym, że pracę wybitnego reżysera poznaje się po tym, iż staje się ona zupełnie niezauważalna. 


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART