GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Makbet” w Opéra d’Avignon
Strona 4 z 4
Prowadził całe wykonanie z porywającym dynamizmem i przykuwającym uwagę wyrafinowaniem, nie tracący przy tym ani na moment z punktu widzenia niezwykle teatralnego charakteru partytury. Jednolita oprawa scenograficzna Jacques’a Gabela, zaledwie symbolicznie przywołująca poszczególne miejsca akcji, dzięki staranniej niż w Marsylii prowadzonej grze świateł zyskała nie tylko na atrakcyjności, ale również i na skuteczności.
Ta sama uwaga dotyczy zresztą odwołujących się do różnych epok kostiumów, które przygotowała Sarah Leterrier. Wywołująca w zeszłym roku w Marsylii pewne rozbawienie – za sprawą dziwacznej gestykulacji - pierwsza scena opery, podczas której trzy roje czarownic zlatują się do dzikiego gaju, snując tam opowieści o plugawych czynach, wywarła spore wrażenie dużo ciekawiej ustawioną choreografią.
Natomiast wyraźnie niedopracowana przez reżysera gra aktorska została też tym razem skutecznie zastąpiona indywidualną inwencją niezwykle doświadczonych pod względem działań scenicznych solistów. I tak oto okazało się, że spektakl Frédérica Bélier-Garcii przeszedł na tyle pozytywną ewolucję, ze zaskoczył widzów nowymi walorami plastyczno-dramaturgicznymi. Nie zmienia to wszakże faktu, że i tak jego najmocniejszą stroną pozostała zjawiskowo realizowana partytura Verdiego. Leszek Bernat |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |