GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Makbet” w Opéra d’Avignon
Strona 3 z 4
Partnerką Rodrigueza w Awinionie była wybitna bułgarska sopranistka Alex Penda, która w partii Lady Makbet zdradzała często tendencję do lekkiego forsowania głosu, któremu jednak umiała – zgodnie z życzeniem samego Verdiego - nadać ostre brzmienie, celnie oddające mordercze zapędy tej nie cofającej się przed żadną zbrodnią protagonistki.
Penda posiada prawdziwy temperament tragiczki, co pozwoliło jej na przekazanie całej gamy porażających swym okrucieństwem emocji. Z elektryzującym publiczność przemocą i zaciekłością występem tej sopranistki kontrastował delikatny wizerunek jej służącej, obrazowo ucieleśnianej przez urzekającą subtelnym głosem i nieprzeciętną urodą Violette Polchi.
Uznanie publiczności zyskał też kreujący rolę Banka, a pochodzący z Rumunii Adrian Sampetrean, wzruszający zwłaszcza w scenie, podczas której, świadomy nadchodzącej z rąk krwiożerczej pary śmierci, stara się ochronić swego małego syna. Ponadto emocje wzbudzały interwencje wrażliwie frazującego Giuseppe Gipaliego, tenora o szlachetnej i pięknej barwie, cechach, które można również odnieść do występującego jako Malcolm Kévina Amiela. Na czele doskonale się prezentującego, a będącego zbiorowym bohaterem tej realizacji, chóru (poruszająca interpretacja słynnego fragmentu „O patria oppressa”) oraz znajdującej się w imponującej formie orkiestry stał ceniony francuski dyrygent Alain Guingal. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |