GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościZ dziejów dwornej miłości
Strona 4 z 5
Śpiewający unisono chór męski dialoguje z Rudelem, a gdy jego głosy dobiegają spoza sceny, to zyskują cechy faktury polifonicznej, przechodząc niekiedy w brzmienia natury klasterowej. Symetrycznie Clémence towarzyszy z kolei chór żeński. W znacznej mierze muzyka Kaiji Saariaho odznacza się typową dla jej twórczości statycznością.
Dużą rolę odgrywa opalizująca brzmieniowo orkiestra, odmalowująca barwne tło dla solowych partii wokalnych, odwołując się w tym celu do techniki spektralnej. Nad sprawnym przebiegiem całości czuwała Susanna Mälkki, która wszakże nie była pierwszą kobietą stającą na podium dyrygenckim w Metropolitan Opera, ubiegła ją bowiem specjalizująca się w tego rodzaju rekordach Simone Young, która jako pierwsza poprowadziła również wagnerowską tetralogię, wyprzedzając w tym względzie Ewę Michnik.
Spośród solistów piętrzącym się trudnościom i wymaganiom swej partii w pełni sprostała Tamara Mumford jako Pielgrzym. Eric Owens i Susanna Philips ze swej strony przydali wokalnej wiarygodności wyrażonym w muzyce uczuciom, przepełniającym parę zakochanych na odległość bohaterów. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |