GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościZ dziejów dwornej miłości
Strona 3 z 5
Barytonowa partia trubadura Jaufré Rudela zyskuje cechy archaizującej stylizacji za sprawą pojawiających się w jego śpiewie melizmatów, a z lekka orientalizowany rysunek melodyczny daje znać o sobie w przypadku Clémence, przeznaczonej na wysoki sopran.
Z kolei Pielgrzym w swych relacjach nieznacznie imituje muzyczną charakterystykę tych, od których przynosi wieści, a więc w dialogu z Clémence, przytaczając wypowiedzi Rudela, przywołuje właściwe tamtemu ornamenty wokalne. Niekiedy też łączy się z nią w duecie, natomiast w kulminacyjnej scenie spotkania mamy do czynienia z regularnym tercetem. Partia Clémence utrzymana jest w wysokim rejestrze, podczas gdy Pielgrzyma, wykonywanego przez śpiewaczkę, odznacza się znacznymi przeskokami interwałowymi. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |