GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Tannhäuser” w Opera Vlaanderen w Gandawie
Strona 2 z 5
Już podczas uwertury całą scenę wypełniają podwieszone do sufitu i pozostające w ciągłym ruchu, a przywołujące świątynię cielesnych rozkoszy drzewa (pomysłowa scenografia Rebecki Ringst), których gałęzie o antropomorficznych cechach zmysłowo pieszczą ubraną na czarno i w zapamiętaniu się temu lubieżnemu dotykaniu poddającą Wenus. Kiedy usiłuje ona do owej ponętnej gry wciągnąć Tannhäusera, staje się to początkiem przyjmującego bestialski charakter spektaklu zachodzących pomiędzy nimi interakcji: gestów miłości i nienawiści, delikatnego głaskania i brutalnego szarpania, czułego przytulania i niemalże zwierzęcej kopulacji, zakończonej rozpaczliwym uderzaniem się przez Wenus ręką w krocze, pewnie dla wyciszenia niekontrolowango podniecenia. Kiedy później dołącza do niej Elżbieta, jasna blondynka à la Marilyn Monroe, wspólnie czerpią pełnymi garściami ziemię i dosłownie wypełniają sobie nią zachłannie usta, jakby dla zilustrowania pożerającego je pożądania.
Dochodzący z oddali zza kulis podniosły, ale pozbawiony żarliwości śpiew niewidzialnych pielgrzymów wywołuje wrażenie jakby jego religijny klimat był zupełnie obcy tym odrzucającym wszelką transcendencję mieszkańcom budzącej się na wiosnę do życia krainy. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |