GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Guru” Laurenta Petitgirarda w Opéra de Nice
Strona 2 z 4
Kompletnie sfanatyzowani przez przywódcę, wszyscy oni skrupulatnie przestrzegają wyznaczonych przez niego zasad i zastępują pożywienie eliksirem mającym im pomóc wyruszyć w wielką „podróż”, a w rzeczywistości odbierającym im życie. Opera rozpoczyna się przybyciem na zajętą przez sektę wyspę nowych adeptów, wśród których znajduje się Maria, kobieta, która jako jedyna stawia opór zbiorowemu szaleństwu, pragnąc ocalić siebie i wszystkie pozostałe osoby.
Grozi Guru, że go zniszczy i przyjmuje od niego wyzwanie: jeśli znajdzie ona choć jednego wyznawcę odmawiającego „podróży”, to przywódca powstrzyma ten zbiorowy obłęd.
Twórcy rzeczonego dzieła deklarują, że mieli na celu pokazanie mechanizmu popadania w stan szaleństwa człowieka-antybohatera, który w pewnym momencie wręcz zapomina o tym, iż sam wymyślił obłędny rytuał i zaczyna wierzyć w swoje wyjątkowe posłannictwo. Nie jest już w stanie skonfrontować się z otaczającym go światem, traci poczucie rzeczywistości i wciąga swoich wyznawców w śmiertelną pułapkę. Opera Petitgirarda nabiera tym samym uniwersalnego wydźwięku, traktując o mentalnym manipulowaniu ludźmi i narażaniu ich na śmiertelne niebezpieczeństwo za pomocą religijnych, politycznych czy intelektualnych „narzędzi” do destrukcyjnego działania na osobowość stopniowo tracących zdolność do krytycznego myślenia jednostek. Petitgirard i Maurel zwracają też uwagę na brak jakiegokolwiek dialogu pomiędzy adeptami sekty, dla których jedynym punktem odniesienia staje się wyłącznie słowo przywódcy.
|
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |