opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




13 maj 2024       


Wydarzenia

  • Mozart w WOK 325-145a.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-78.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-74.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-56.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-168.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-244.jpg
  • Turandot 246-345.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-252.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-264.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-153.jpg
  • Mozart w WOK 329-113.jpg
  • Papiez 131-48.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-194.jpg
  • La Fenice 612-91.jpg
  • Jubileusz,Opera Nova 670-96.jpg
  • La Fenice 613-46.jpg
  • Turandot 23-313.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-207.jpg
  • Mozart w WOK 336-380.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 638-288.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

103 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

Wykształcić mistrzów

Aria z opery Halka Stanisława Moniuszki należy do popisowych. Wykonała ją bardzo dobrze pod względem wokalnym jak też zbudowała interesującą postać matki pochylonej nad umierającym dzieckiem, ale i kobiety zranionej i porzuconej przez swego pana. Larissa Angelini reprezentowała wśród uczestników kursu Szwajcarię. Można ją uważać za sopran lirico-spinto. Zaśpiewała arię z opery Manon Lescaut Pucciniego. Przydałoby się jeszcze pracować nad wyrazem dramatycznym i zróżnicowaniem dynamicznym. 16. letnia Lena Superczyńska dopiero zaczyna swoją przygodę ze śpiewem solowym i wybrała wdzięczną pieśń Stanisława Niewiadomskiego Sosna. 

 

Campi,2024 4

 

Wyszło dobrze. Dziewczyna zrealizowała wszystkie uwagi, jakie podczas kursu otrzymała od prof. Adama Zdunikowskiego. Jest postęp. Na początkującego śpiewaka wyglądał też Karol Śliwiński, któremu przypadł w udziale spokojny utwór Caro mio ben Giuseppe Giordani. Z kolei Piotr Więcaszek sporo uwagi poświęcił sensowi arietty Leporella, który skarży się na los sługi słynnego uwodziciela. Do muzyki Mozarta przystąpił jednak z pewnym lekceważeniem. Z Mozartem i Don Giovannim wystąpiła też Weronika Ogonowska. Jej z kolei można by doradzać wyrównanie śpiewanych rejestrów i większą precyzję w prowadzeniu głosu. Bezbłędną emisję w prowadzeniu koloraturowego sopranu pokazała pochodząca z Korei Płd. Heejae Roh. W jej wykonaniu Aria z Lunatyczki Vincenzo Belliniego była prawdziwą perełką, którą można by wykorzystać w każdym przedstawieniu. Oczywiście z odpowiednią reżyserią. Anna Kharaidze pochodząca z Gruzji zaśpiewała wyrażającą gniew arię z Don Giovanniego. Było to imponujące, choć w części środkowej w piano przydałoby się więcej słodyczy w głosie. Gdy na sceną znów wróciła Halka Moniuszki można było życzyć Jakubowi Balińskiemu więcej swobody w arii Jontka. Wykonanie tego popisowego i trudnego wokalnie utworu było jeszcze dosyć surowe. Za to tenor Farhad Soltani z Iranu w dramatycznej arii Cavaradossiego z opery Tosca Pucciniego pięknie poprowadził dobrze nagłośniony wolumen i wypełnił salę Filharmonii Lubelskiej dźwiękiem. Jemu też zaproponowano bisowanie na zakończenie koncertu. Bardzo profesjonalnie zaśpiewała Hanna Rogoża arię z opery Rusałka Dworzaka, dała tej miłosnej skardze sporo ciepła. Wreszcie ostatnia artystka, Paulina Janczaruk zaproponowała w wirtuozowskiej arii Lalki z opery Opowieści Hoffmanna Offenbacha wszystkie walory głosowe, sceniczne i humorystyczne, w czym pomagał jej akompaniujący Marcin Kozieł. 


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART