GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościAbonamentowa muzyka
Strona 2 z 2
W „pastoralnej” symfonii Brahmsa znów można było czerpać satysfakcję ze skupionego piano skrzypiec, rozkołysanych fraz wiolonczel, chorałowego brzmienia instrumentów dętych na zakończenie drugiej części, a drzewa na początku Scherzina, dość wyważonego - nie przypadkiem w oznaczeniu tempa pojawia się „grazioso”, a więc „z wdziękiem”. A także czytelnie przeprowadzonych myśli muzycznych. Czy z tych fragmentów złożyła się w pełni spójna całość, to już inna sprawa.
Tym razem koncert instrumentalny przeznaczony był nie na jednego solistę, lecz aż trzech. Concertino bowiem składało się ze skrzypka Wojciecha Niedziółki, wiolonczelisty Michała Balasa i pianisty Michała Francuza. Muzycy nie mogli się do końca zdecydować, czy tworzą zespół konkurujących ze sobą solistów czy są zgodnym triem kameralistów, przeciwstawionych orkiestrze.
W Allegro na pierwszy plan wysunął się dwudziestodwuletni wiolonczelista, między innymi za sprawą szlachetnego brzmienia swego osiemnastowiecznego instrumentu z pracowni mediolańskiego lutnika Carla Antonia Testore. Więcej wspólnego muzykowania pojawiło się w wolnym Largo, natomiast w dopełniającym cyklu Polonezie inicjatywę przejął grający na skrzypcach Honoré Derazey z połowy XIX wieku, najmłodszy z nich, jeszcze student, dając popis muzycznego temperamentu i wirtuozowskiego zacięcia. Na bis już w pełnym tego słowa znaczeniu okazali się kameralistami, wybierając Adagio z Beethovenowskiego Tria B-dur op. 11. Lesław Czapliński |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |