opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




27 kwiecień 2024       


Wydarzenia

  • Pierscien w Warszawie 910-4630.jpg
  • Turandot 952-426.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-55.jpg
  • Turandot 674-109.jpg
  • Papiez 131-164.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-36.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 455-94.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-107.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-108.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 347-39.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-100.jpg
  • Pierscien w Warszawie 810-4683.jpg
  • La Fenice 613-37.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 690-56.jpg
  • Papiez 131-48.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-242.jpg
  • Mozart w WOK 336-202.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-252.jpg
  • Papiez 131-169.jpg
  •  JKM Elzbieta II 627-134.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

31 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

Podróż do Egiptu

Począwszy od zatorów na parkingach, bezsensownego wyznaczania miejsc na widowni dopiero po okazaniu dowodu wpłaty za bilety, problemy z usadzaniem widzów, blisko godzinne opóźnienie rozpoczęcia spektaklu – ot tylko niektóre mankamenty organizacyjne.

 

W pierwszych rzędach komplet państwowych i terenowych władz. Niektórzy ich przedstawiciele w czasie trwania spektaklu, nie przerywając konwersacji, zarządzali Egiptem przez telefony komórkowe. Natomiast małżonki lub damy im towarzyszące swobodnie spacerowały między przejściami wśród publiczności. Jedna z nich udała się nawet z boku w głąb sceny, przechodząc obok marsza triumfalnego. Nota bene wcale go nie było. Michael Sturm – reżyser przedstawienia – zrezygnował bowiem z udziału baletu. Ba, jadąc na afrykański plener liczyliśmy na maszerujące konie, wielbłądy, nie mówiąc już o Radamesie wjeżdżającym na słoniu po zwycięstwie nad Etiopczykami. Nic z tych rzeczy. Dźwiękom marsza tryumfalnego towarzyszyła gra świateł, eksponująca tylko nocną urodę otaczających wzgórz.

 

Atutem tego przedstawienia, na którego ceny biletów dochodziły do 250 dolarów była obsada solistów. Partię tytułową śpiewała rewelacyjna Sac-Kyung Rim, a fascynującym Radamesem był Mickael Spadaccini. Trudno byłoby znaleźć silniej brzmiący w plenerze mezzosopran w roli Amneris, niż zwalista, lecz pięknogłosa Eliska Weissowa. Ten wyborny tercet w roli Amonasra uzupełniał Aris Argiris. Nazwisk Faraona i Arcykapłana nie przytoczę, choć to dwa wspaniale brzmiące basy, bo nieudolni organizatorzy zapomnieli… wydrukować programu.

 

Śpiewał potężnie brzmiący lwowski chór „Dumka”, grała Akademicka Symfoniczna Orkiestra „INSO- Lwów” złożona – podejrzewam – z muzyków operowych, jako że w ich wykonaniu Aida brzmiała niczym w Veronie, Mediolanie, lub Nowym Jorku. Dyrygowała młoda panienka Oksana Lyniv, przebrana po ukraińsku za Kozaka (?), miejscami zbyt szybko, manualnie jeszcze szkolnie, ale uważnie i precyzyjnie.

 

W obawie o akustykę spektakl nagłośniono. Ciągłe stukoty przesterowania, poszumy pustynnego wiatru i odgłosy kroków na scenie, wszystko to zakłócało odbiór na wysokim poziomie pozostającego wykonania całości.

 

Wszak pięknych głosów, wokalistyki chóralnej i utalentowanych muzyków nigdy na Ukrainie nie brakowało. Jej artyści potwierdzili to w pełni podczas Aidy w Egipcie.

                                                                           Sławomir Pietras


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART