GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościRossiniowska wirtuozeria Natalii Gavrilan
Strona 5 z 5
Bisem była Canzonetta spagnola, z każdą z trzech zwrotek śpiewaną w innym, szybszym tempie i z bardziej zwariowanymi koloraturami. Inessa Filistovich zaprezentowała trzy różne w nastroju kompozycja fortepianowe: Niektóre rzeczy, Pieszczota dla mojej żony i dedykowany Offenbachowi Mały kaprys. W atmosferę kolejnych utworów wprowadzała publiczność Regina Gowarzewska, wspaniale opowiadając o życiu Rossiniego, o jego poszczególnych dziełach, o artystkach i o tym, jak Rossini cierpiał w milczeniu…
Natalia Gavrilan jest doskonałą wokalistką, świadomą swoich warunków, umiejącą w sposób wzorcowy operować głosem. Wszystkie utwory wykonane były po mistrzowsku, gdzie trzeba – z brawurą, a gdzie trzeba – oszczędnie i z piano. Gdy słuchałam Gavrilan, przypomniały mi się największe gwiazdy rossiniowskiego śpiewu: Conchita Supervia, Marylin Horne czy niezrównana Ewa Podleś.
Gavrilan jest od nich inna, ale jednocześnie podobna. Ma silną osobowość i charyzmę, tak rzadką w dzisiejszych czasach – te cechy czynią z niej śpiewaczkę, której nie sposób zapomnieć. Trudno rozstrzygnąć, czy obecnie ktokolwiek potrafiłby lepiej zaśpiewać Rossiniego. Uczestniczenie w tak niesamowitym święcie muzycznym było bez wątpienia ogromnym szczęściem – koncert był ucztą na najwyższym poziomie artystycznym – ucztą, która właściwie mogłaby odbyć się w każdej największej sali koncertowej świata, na każdym wielkim festiwalu. Sala Balowa Starego Domu Zdrojowego stała się podczas tego recitalu wielką sceną sztuki wokalnej. Karolina Morawska |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |