GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościSensacyjny „Don Juan” w reżyserii Christiana Lollike w Kopenhadze
Strona 1 z 3
Przedstawienie pod tytułem Don Juan, wspólne przedsięwzięcie teatru „Sort/Hvid” (Biało/Czarne) i festiwalu operowego w Kopenhadze, wzbudziło zainteresowanie już „na zapas” – w momencie premiery bilety na wszystkie 10 przedstawień były wysprzedane. W opublikownym tekście można było przeczytać, że to, co przeżywamy na scenie, dzieje się na krótko po śmierci Don Juana, jest to jego msza żałobna, pogrzeb i stypa. Zgodnie z tą koncepcją przedstawienie jest 3-cześciowe, bez pauz, publiczność jest zarówno publicznością, jak i uczestnikami wydarzenia.
Początek rozgrywa sie w ciemności – kilka wielkich „szklannych” kloszy rozmieszczono w przestrzeni, nie wiadomo, jaka duża jest ta przestrzeń – w każdym kloszu stoi ludzka „kukła”, ubrana w strój żałobny, z wieńcem pogrzebowym przy stopach. Brzmi niedookreślona muzyka kościelna, unoszą się dymy. Wkrótce aktor w kostiumie arcybiskupa zapowiada, czego się możemy spodziewać i gdzie mamy się udać – boczna kurtyna uchyla się i publiczność wchodzi do niewielkiej sali teatralnej, przy akompaniamencie Marsza żałobnego Chopina, granego na perkusji, akordeonie i fortepianie, z efektami elektronicznymi. „Kukły” z poprzedniej sceny pojawiają się na nowo, teraz widzimy, że są to same kobiety, ubrane na czarno, w stroje historyczne, quasi hiszpańskie, z wysokimi grzebieniami i kwiatami na głowach, w welonach. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |